اخبار > جمع بندی اولین جلسه اعضای هیئت اجرایی کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی آرشیو ...

 


  چاپ        ارسال به دوست

جمع بندی اولین جلسه اعضای هیئت اجرایی کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی

در آخرین انتخابات کمیته هیئت اجرایی سالهای 2016 تا 2019 که اولین جلسه آن در روز 9 جولای 2016 در ساختمان میکو برگزار شد این افراد انتخاب شدند:

مارتا لورنسو رئیس کمیته – از کشور پرتغال

باربارا راترمل مشاور رئیس کمیته – از کشور امریکا

گرازیلا ویسینگر مشاور رئیس کمیته – از کشور آرژانتین

مارکوس گراناتو دبیرخانه – از کشور برزیل

ناتالی نیست خزانه دار – از کشور بلژیک

فاطمه احمدی عضو هیئت اجرایی – از کشور ایران

النا کورادینی عضو هیئت اجرایی – از کشور ایتالیا

لوسیا منسارد عضو هیئت اجرایی – از کشور مکزیک

آکیو فوکونو عضو هیئت اجرایی – از کشور ژاپن

لیندل کینگ خبرنامه – از کشور امریکا

مارینا مکچین عضو عادی وب سایت و رسانه های اجتماعی – از کشور ارمنستان

جلسه با قدردانی از زحمات هیئت اجرایی قبلی شروع شد. رئیس کمیته همینطور هوگو دریزر را به عنوان وکیل کمیته WG و پانو نیکانن را به عنوان دبیر جلسه سال بعد و کورنلیا وبر را به عنوان رئیس دیتا بیس WG انتخاب کرد.

پیشنهادات مورد تایید در این جلسه عبارت بودند از:

انتقال نکات ضروری از بورد قبلی

-  برگزاری کنفرانس سالیانه یومک در سال 2017 در شهر هلسینکی و در سال 2018 در شهر میامی و در سال 2019 در شهر کیوتو

-  انتقال مسائل مالی در میلان انجام شد

- جایزه کمیته یومک برای سالهای آینده نیز برقرار خواهد ماند.

بودجه یومک در سال آینده به تصویب خواهد رسید.

پراکندگی اعضای بورد در سالهای 2016 تا 2019

به خاطر پراکندگی جغرافیایی اعضای هیئت اجرایی، رئیس کمیته پیشنهاد روش های جدید را برای تصویب قوانین داخلی اساسنامه کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی پیشنهاد کرد که در جلسه بعدی مورد ارزیابی قرار گرفت.

1- گسترش اعضای هیئت اجرایی (همه اعضای انتخاب شده به علاوه اعضای مهمان) همدیگر را در طی کنفرانس سالیانه ملاقات خواهند کرد.

2-  اعضای بورد در طول سال، سه مرتبه جلسه از طریق اسکایپ برگزار خواهند کرد.

3-  تمام فعالیت های کمیته تعاریف مشخص و قابل اجرا داشته باشد

4-  شرکت کنندگان در جلسه هیئت اجرایی موظف به نوشتن جمع بندی جلسه خواهند بود

5-  رئیس جلسه، مشاور، دبیرخانه و خزانه داری به صورت دائمی از طریق ایمیل، اسکایپ یا شبکه های اجتماعی در دسترس با یکدیگر در ارتباط خواهند بود

6- مشاور جلسات: باربارا راترمل؛ مشاور امور خارجی: گرازیلا ویسینگر

7- از طریق drop box تمام اسناد کمیته بین اعضای هیئت اجرایی رد و بدل خواهد شد.

آماده کردن پیش نویس نقشه استراتژی 2016-2019

رئیس جلسه به طور خلاصه اهداف اصلی نقشه استراتژیک کمیته در سال های 2016 تا 2019 را برای این کمیته طراحی می کند، نکات کلیدی شامل: مشمولات، نقش ارجاعی این موزه‌ها، و ثبات یومک

بعضی از معیارهای مهم جهت ارزش‌گذاری این کمیته به طور خلاصه عبارتند از:

-جدیت یومک در ادامه فعالیت‌ها بخصوص در بخش آسیا، جنوب آمریکا، افریقا و خاورمیانه

-انتقال دفتر یومک به پاریس

-بازبینی قوانین و آیین‌نامه‌های یومک

-بازبینی کارهای گروهی این کمیته مثل کمیته Ad-hoc

-به روز کردن دیتابیس یومک

-طراحی جدید وب سایت برای یومک، خبرنامه یومک و معرفی آن در شبکه‌های اجتماعی (فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و ...)

-تغییر شکل نشریه یومک به شکل یک ژورنال تحقیقاتی

-ایجاد یک کمیته برای استانداردسازی موزه های دانشگاهی

-ایجاد برنامه های آموزشی برای اعضای یومک، با فرض اینکه اعضا در نقاط مختلف جهان هستند باید یک برنامه ریزی جامع برای این موضوع در نظر گرفت، قرار دادن یک کمک هزینه برای سفر اعضای یومک، به خصوص برای شرکت در کنفرانس های سالیانه

-معرفی لیست جدید اعضای یومک به ایکوم بین الملل توسط رئیس قبلی یومک (هوگو دریزر)

-به روز کردن وب سایت یومک در کمترین زمان ممکن و معرفی آن در شبکه های اجتماعی

-تهیه معرفی نامه برای اعضای کمیته هیئت اجرایی به کشورهای مختلف

برنامه های نماینده ایرانی در سه سال آینده:

در سال 1392 موزه ملی تاریخ پزشکی در این دیتا بیس به ثبت رسید. بعد از جلسه تخصصی یومک در شهر مانیل کشور فیلپین در سال 2015  نماینده ایران موظف به ثبت موزه های دانشگاهی در کشور ایران شد. طی این ماموریت دو موزه دانشگاهی در ابتدا موزه تاریخ طبیعی شیراز  و سپس موزه تاریخ طبیعی دانشگاه تربیت معلم مشهد به این لیست اضافه شدند.

بعد از جلسه ماه جولای 2016 در میلان نماینده ایران موظف شد علاوه بر موزه های دانشگاهی کشور ایران، موزه های دانشگاهی کشورهای همسایه از جمله قطر، امارات، پاکستان، و ...  را نیز در این لیست اضافه کند.

جلسه بعدی اعضای هیئت اجرایی:

جلسات یومک تا قبل از کنفرانس هیلسینکی در تاریخ 5 تا 10 سپتامبر 2017 به صورت استفاده از نرم افزار اسکایپ در این تاریخ‌ها برگزار خواهد شد:

19 جولای 2016، 10 اکتبر 2016،، 16 ژانویه 2016 و 10 آپریل 2017

 

تهیه و ترجمه: فاطمه احمدی

 


١٠:٠٧ - دوشنبه ٢٥ مرداد ١٣٩٥    /    عدد : ٦٢٠٤٩    /    تعداد نمایش : ٢١٨