اخبار > نقشه استراتژیک کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی در سال‌های 2016 لغایت 2019 آرشیو ...

 


  چاپ        ارسال به دوست

نقشه استراتژیک کمیته بین‌المللی موزه‌های دانشگاهی در سال‌های 2016 لغایت 2019

در پی برگزاری جلسات کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی سال 2016 در ساختمان میکو- میلان در کشور ایتالیا، ترجمه متن نقشه استراتژیک این کمیته در سالهای2016 لغایت 2019 که به تصویب  رسیده است به شرح زیر می باشد.

1-توسعه راندمان یومک

1-1-استفاده از زیربنای ایکوم در تعریف یومک به عنوان سیستم کارآمد در سطح آموزش دانشگاهی

الف- محکم کردن جایگاه یومک در ایکوم

ب- تعریف و پایه ریزی استراتژیک روابط با ایجاد مناسبات در گروه‌های مختلف (انجمن موزه‌های دانشگاهی اروپا، انجمن موزه‌های دانشگاهی اروپا، و ارتباط داشتن با همه این‌ها در شبکه جهانی)

ج-پایه‌گذاری استراتژیک ارتباط با موسسات و سازمان‌های ایکوم، کمیته‌های ملی و منطقه‌ای

د-انتقال زیر ساخت یومک به پاریس

1-2-توسعه یومک به مناطق استراتژیک

الف- توسعه نقشه یومک به مناطق استراتژیک جغرافیایی (آسیا، جنوب آمریکا، افریقا و خاورمیانه)

ب-به روز رسانی دیتابیس یومک و بازبینی طراحی آن

ج-افزایش حضور موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی در دیتابیس منطقه‌ای یومک

1-3-افزایش ارتباطات اعضای معمولی و اعضای هیئت اجرایی

الف- بازبینی اعضا دیتابیس

ب-ساخت یک لیست ایمیل از اعضا جهت ارتباطات بیشتر

ج-ساخت یک گروه اسکایپ برای جلسات اعضای کمیته هیئت اجرایی هر سه ماه یک بار

1-4-ارزیابی و به روزکردن اسناد داخلی (قوانین و کتابچه‌های راهنما برای کنفرانس‌ها، طراحی کنفرانس‌های سالیانه، گزارش اعضا کمیته هیئت اجرایی و رسیدگی به گزارشات مالی کمیته)

الف-قوانین و آیین‌نامه‌های یومک: جمع‌بندی جلسه اعضای کمیته هیئت اجرایی کنفرانس عمومی ایکوم در سال 2016-07-23 ب-کتابچه‌های راهنما برای کنفرانس‌ها جهت استفاده از کشور میزبان

ج-برگزاری کنفرانس‌های سالیانه با در نظر گرفتن مسائل مالی آن

د-ارزیابی مسائل و گزارش‌های مالی کمیته با نظارت دو عضو خارج از کمیته

1-5-افزایش ارزیابی در همه زمینه‌ها

الف-استفاده از روش‌های منظم ارزیابی جهت برگزاری نشست‌های سالیانه و فعالیت‌های دیگر

ب- گزارش‌های دقیق از آمار و ارقام جلسات و نشست‌ها

1-6-خلق و ساماندهی آرشیو یومک

الف-فراهم کردن مواد (استفاده از کاغذ و یا دیجیتالی کردن آنها)

2-محکم کردن نقش یومک به عنوان مرجعی برای موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

2-1-یکی کردن ابزار و خدمات یومک در جهت ایجاد انجمن موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

الف-خلق یک برنامه ویژه کمک هزینه سفر یومک با توجه به شایستگی‌ها و معیارهای مشخص (برای اعضای یومک در کنفرانس‌ها و یا کنفرانس های سالیانه)

ب-ایجاد برنامه‌های آموزشی یومک برای مشاوران پایگاه اطلاعاتی

ج-هماهنگ کردن کنفرانس‌های سالیانه

د-ایجاد و تعریف استانداردهای لازم برای کمیته

2-2-تعیین کارگروه سیستم پس از ارزیابی کامل مسائل

الف- خلق کمیته WGs Ad-hoc در جهت تعیین اهداف استراتژی، تقویم و پلان کاری

2-3- ایجاد نشریه تخصصی کمیته یومک به منظور ایجاد رفرنسی برای مجلات دانشگاهی موزه ها و مجموعه های دانشگاهی در طولانی مدت

الف- ایجاد نشریه کمیته یومک Ad-hoc به منظور: توسعه حوزه دسترسی یومک، ارزیابی سرمقاله‌ها، تجدید نظر کردن در سیاست‌گذاری انتشارات، معیارهای قبول مقالات، و ...

2-4-خلق و راه‌اندازی شبکه ‌های ملی و منطقه‌ای

الف-برگزاری جلسات توجیهی و پرونده‌های همکاری با شبکه‌های ملی و منطقه‌ای

ب-تهیه کتابچه‌های راهنما برای شبکه‌های ملی و منطقه‌ای

2-5-ارزیابی سیاست‌گذاری‌های ناشران یومک و چاپ مواد قابل ارجاع برای موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

الف-توسعه انتشارات یومک (و همردیف کردن آن با انتشارات ایکوم)

ب-چاپ تاریخ یومک

ج-شروع سلسلسه کتابچه‌های راهنما برای موزه‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی

د-چاپ نتایج جلسات یومک در میلان

3-توسعه یومک و بهبود زیر شاخه های آن

3-1-منتشر کردن اهداف استراتژیک  یومک و جغرافیای منطقه‌ای آن

الف-توسعه مواد درونی یومک (با بروشورها و چاپ قسمتی از وب سایت) نه فقط به زبان‌های عمومی ایکوم‌ (عربی، فرانسه، اسپانیایی، چینی و روسی) بلکه به زبان اعضای هیئت اجرایی (فارسی، پرتغالی، و ژاپنی)

3-2-توسعه خدمات یومک (آموزش) برای رشد استانداردهای حرفه‌ای موزه‌های دانشگاهی در سراسر دنیا

الف- توسعه اطلاع‌رسانی‌های نقشه‌ها و مکاتبات و سرویس‌های یومک و مواد قابل ارجاع، به خصوص در جغرافیای منطقه‌ای

3-3- توسعه تصویر یومک و شناسایی سیستم های آموزش آکادمیک و بخش‌های فرهنگی آن در سراسر جهان

الف-ایجاد خبرنامه یومک در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کمیته Ad-hoc

ب- به روز کردن وب سایت یومک در جهت شناساندن آن به همه جوامع

ج-به روز رسانی وب سایت یومک در کوتاه‌ترین زمان ممکن

د-ارزیابی خبرنامه یومک از نظر دانشجویان و مخاطبان آن

و-بازبینی بروشورهای یومک و توسعه آن به زبان‌های مختلف (همان موردی که در قسمت 3-1 گفته شد).

4-جایزه جهانی یومک

4-1-ارتقا و انتشار جایزه جهانی یومک

الف- برگزاری جایزه کمیته یومک؛ برگزاری آن به صورت پنل داخلی و خارجی، و تجدید نظر کردن در نحوه ارائه مقاله، و چاپ مطالب مرتبط

ب-آماده کردن نقشه کلی برای جایزه یومک

 

تهیه و ترجمه : فاطمه احمدی

 

 

 


٠٩:١٦ - دوشنبه ٢٥ مرداد ١٣٩٥    /    عدد : ٦٢٠٤٧    /    تعداد نمایش : ٤٠٥